Caiet electronic cu retete din 7 decembrie 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 noiembrie 2012

Prajitura cu fructe de padure si crema de iaurt

O prajitura  pe care o recomand pentru mesele festive,deoarece este o prajitura lejera.Deasemenea o recomand pentru zilele toride de vara sau pentru cand vreti ceva dulce si bun.



Blat:
  • 4 oua
  • 4 linguri de zahar
  • 4 linguri de faina
  • 4 linguri ulei
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 plic zahar vanilat
  • un praf de sare
Crema:
  • 350ml frisca lichida indulcita
  • 300ml iaurt
  • 1 plic gelatina
  • 1 plic zahar vanilat
  • 5 linguri cu varf de zahar(sau cat va place de dulce)
Mai avem nevoie de:
  • 500g fructe de padure
  • 2 linguri de zahar pudra
  • 100ml lichior de cirese sau visine
  • 2 plicuri tort gelee
  • 4 linguri de zahar


Mod de preparare:

 Blat:

Separam albusurile de galbenusuri.Albusurile le mixam cu 2 linguri de zahar pana se intaresc,iar galbenusurile le mixam impreuna cu 2 linguri de zahar,zaharul vanilat,uleiul,sarea si praful de copt pana obtinem o compozitie alb galbuie,pe care o turnam peste albusuri.



 Cu o lingura incorporam treptat faina,amestecand usor de jos in sus.


Compozitia obtinuta o punem in forma de tort,in care am pus in prealabil hartie de copt si am uns-o cu ulei. Punem forma in cuptorul preincalzit la 180 de grade pt 30-35 de min.,in functie de cuptor.Cand este gata il scoatem din forma si il punem pe un gratar sa se raceasca.

Intr-un vas punem fructele (congelate am avut eu),zaharul pudra,lichiorul si punem in cuptorul cu microunde 1 min sau pana se topeste zaharul,dar fara sa se inmoaie prea tare fructele,apoi le lasam sa se scurga.

Crema:

Gelatina o punem intr-o cana impreuna cu 50-75ml apa si o lasam 10 min sa se hidrateze,apoi o punem in cuptorul cu microunde 15 sec sau o topim pe baie de aburi.ATENTIE gelatina nu trebui sa fiarba.
Intr-un vas mixam frisca cu atentie sa nu se taie,iar in alt vas mixam iaurtul cu zaharul si gelatina topita.Amestecul de iaurt il incorporam treptat in vasul cu frisca,mixand la viteza mica.Cand este gata o lasam la rece pana se raceste blatul.Daca acesta este facut din timp o putem folosi imediat.

Masuram siropul lasat de fructe si completam cu lichior,apa,suc etc pana obtinem 500ml lichid.Intr-un vas punem tort gelee impreuna cu zaharul,apoi turnam cate putin din cei 500ml lichid pana ii terminam.Punem totul intr-un vas si fierbem cca 1 min.

Ansamblare:

Taiem partea de sus a blatului ca sa il nivelem,apoi taiem blatul in doua.Pe un platou punem prima parte de blat,apoi punem trei sferturi din crema,partea a doua de blat si restul de crema. Deasupra aranjam fructele,iar peste fructe turnam din mijloc tort gelee.Tinem prajitura la rece minim 1 ora sau pana se incheaga tort gelee.(gelatina)


Tips:
  • tort gelee merge pus cald(nu fierbinte)
  • puteti inlocui fructele de padure cu capsuni,visine sau ce fructe va plac

23 de comentarii:

  1. Foarte buna :) imi place mult..numai ca ai mei nu mananca :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici Robertei nu-i plac fructele de padure,dar mananca numai blatul si crema:),in schimb o devoram noi,cei mari:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce poftă mi-ai făcut! Arată super și știu că e foarte bună, îmi plac la nebunie prăjiturile cu o cremă ușoară, fructe și jeleu! Pot să vin și eu la o bucățică de prăjitură? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cum sa nu Georgiana,mai am o bucatica,abia ieri am facut-o:)
    Pupici Rocsy si bine ai venit in bucataria mea:)!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,

    Am facut si eu prajitura si este absolut geniala. Intrebarea mea este daca vreau sa fac o cantitate mai mare, cum procedez; as vrea sa o fac intr-o tava dreptunghiulara (nu am acum dimensiunile) si ma gandeam sa fac o cantitate tripla. Triplez toate ingredientele?

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna Dana!Teoretic trebui sa triplezi cantitatile,dar conteaza foarte mult tava in care vei face blatul,in functie de acesta vei sti ce cantitate de crema si glazura sa pui.Aceasta este o prajitura care nu isi schimba gustul daca nu ai ingredientele masurate la fix,te poti juca cu ele in functie de imaginatie:)
    Spor la gatit.

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim13:43:00

    buna,arata senzational prajitura,si as vrea sa o prepar si eu,numai ca as avea o intrebare,cu ce as putea sa inlocuiesc pliculetele de tort gelee,pt ca nu am gasit unde stau eu,va multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. buna,pliculetele le poti inlocui cu gelatina normala,doar ca prepari astfel:fierbi lichidul cu zaharul pana se topeste zaharul,lasi sa se racoreasca un pic,apoi adaugi gelatina.Atentie!daca fierbi gelatina normala,aceasta isi pierde proprietatile de inchegare.Spor la gatit!:)

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim20:24:00

    multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim09:39:00

    Buna, am facut tortul si a iesit delicios, sa mancat instant, dar trebuie sa-l fac si pt ziua unei fetite alergica la fructe cu seminte gen capsuni, fructe de padure, zmeura, as putea sa il fac cu portocale? se preteaza crema la asa ceva? Multumesc, Nicoleta

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna!Da,poti face prajitura cu orice fruct iti place,de preferat ar fi un fruct acrisor,gen visine,dar ar merge bine si cu ananas,piersica etc.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce bunatate! asa il vizualizam si eu, cu jeleul ala deasupra! facem si noi prajitura asta ca e tare buna! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim12:45:00

    La crema ce fel de gelatina se folosește?

    RăspundețiȘtergere
  14. Eu am folosit granule. Poti folosi si foi, dar nu stiu sa iti spun cantitatea.

    RăspundețiȘtergere
  15. Anonim15:27:00

    buna,o intrebare...pentru cate portii sunt cantitatile? mersi

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim16:31:00

    Buna. Cantitalile sunt pentru o forma de tort de 24cm. Portiile iti ies in functie de cum le tai.

    RăspundețiȘtergere
  17. Anonim17:40:00

    buna eu am facut deja de cateva ori si la tava dreptunghiulara am dublat cantitatile.maine e ziua unor noi amici si cred ca va fi de efect.eu l-am facut cu zmeura,capsuni,fragi si persici din compot e delicios :)

    RăspundețiȘtergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna ,cu ce as putea inlocui lichioru? Trebuie neaparat sa pun lichior?

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna! Scuze intarzierea raspunsului, sper sa iti mai fie de folos! Lichiorul il poti inlocui cu suc din fructe de padure.

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce fel de iaurt la crema ?

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce dimensiuni are tava? Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere

© Retete a la Miki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena