Caiet electronic cu retete din 7 decembrie 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

7 decembrie 2011

Paine de casa

 Desi faceam aluatul asta de foarte mult timp pentru pizza,niciodata nu mi-a dat prin cap sa fac si paine din el pana nu am vazut la Miha.





Ingrediente:
  • 500g faina
  • 250g apa
  • 25g drojdie proaspata sau 1 plic drojdie uscata
  • 30g ulei
  • 1 lingurita de sare
  • 1 lingurita de zahar
  • 1 galbenus de ou(pt uns)

Mod de preparare:

Am dizolvat drojdia si zaharul in apa calduta si am adaugat-o in masina de paine,am pus uleiul,faina,sarea si am pus pe programul framantat si dospit.Daca nu aveti masina de paine,puneti faina intr-un vas de plastic mai mare,dizolvati drojdia cu zaharul in apa,faceti o mica groapa in mijlocul fainii si turnati amestecul de apa si drojdie.Framantati pana obtineti o pasta omogena.Cand aluatul a prins consistenta adaugati uleiul  putin cate putin pana se incorporeaza tot.Lasati aluatul sa se odihneasca cca 45-60 de minute.


Am scos aluatul pe suprafata de lucru unsa cu ulei,l-am impartit in 3 parti egale si am format suluri,Ie-am pus intr-un vas cat sa stea fixe si sa creasca in inaltime mai mult decat in latime.


Am mai lasat 30 de min la dospit,le-am uns cu galbenus de ou amestecat cu un pic de lapte si le-am bagat in cuptorul incins la 180 de grade pentru 30 de min si gata!:)Paine calda si fff buna!


Aceasta compozitie merge si pentru varianta de chifle simple sau umplute. Eu le-am facut cu branza, simple, cu sunca si cascaval, voi le puteti face cu ce va place.








2 comentarii:

  1. Bune au mai fost baghetele astea. Ma bucur ca ti-au placut si tie.

    Bun venit in blogosfera. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici nu mai cumpar paine de cand am descoperit reteta sunt super bune,le fac aproape in fiecare zi,daca am timp,am incercat tot felul de retete de paine,dar ca asta nu este nici una:).
    Multumesc pt urare!

    RăspundețiȘtergere

© Retete a la Miki, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena